Pagini

vineri, 7 septembrie 2012

Prima mea recenzie

Acum cateva zile am terminat de citit Gargui de Andrew Davidson.

Cartea asta mi-a atras atentia cand am fost la targul de carte din 2009 sau 2010,nu mai stiu.Tocmai se lansa,l-am vazut si pe canadian.Pe atunci costa 50 lei,era laudata si extralaudata si chiar aveau de ce sa faca asta.Dupa 3 ani,am reusit sa o cumpar la sh.A meritat asteptarea.Mi-am implinit un vis si am citit o carte extraordinara.
Incepe intr-un ritm accelerat,prezentand in amanunt accidentul in care un om este ars pe tot corpul.Prezinta diverse evenimente din viata lui.Viata de actor in filme pentru adulti,dar si copilaria chinuita si lipsita de iubire pe care a dus-o.Un aer de mister si de barbat macho iesea din aceste pagini.Sare intr-un ritm rapid din prezent in trecut si invers.Dupa 100 pagini se sta cu povestirea doar in prezent.Pana la 200 pagini a fost cam "moale" actiunea.Ajunge in spital.Ne sunt descrise procedee de tratare a arsilor cu vocabular medical,precizie elvetiana,am crezut ca o sa vomit.Apoi Apare in viata lui o pacienta bolnava de schizofrenie,cu care se imprieteneste si ale carei vizite il vor ajuta sa se refaca.Leaga o prietenie stransa cu doi medici de acolo.Incepe sa vada cu alti ochi viata.Renunta la planul de a se sinucide odata iesit din spital.Se autoanalizeaza,isi da seama ca nu a iubit niciodata o femeie si nu a avut prieteni adevarati.Pierde toti banii platind spitalizarea.Ajunge in sfarsit sa iasa din spital.Este dat in grija femeii schizofrenice "Marianne Engel".Incepe o viata noua langa o femeie la care tine si din "protejat" "protector".Femeia este sculptorita de garguie si alti monstri.Are un ritm ciudat de lucru,imaginile statuilor venindu-i in minte in noaptea cand doarme dezbracata pe lespedea de piatra.Sculpteaza fara haine,incontinuu,band ness si ascultand muzica la maxim.Nimic nu o opreste din munca sa.Are un vis in care i se spune ca mai are 27 de statui de facut pana cand va muri.Sculpteaza in ritm rapid si intr-o noapte se arunca dezbracata in mare si nu mai iese.Barbatul este anchetat,casa femeii ii ramane lui,se va duce la nunta celor doi medici prieteni ai sai.
Nu mai zic nimic.cartea este fascinanta.E si mai si decat am scris eu aici.
O recomand cu caldura.
Cartea poate fi cumparata de aici.