Pagini

luni, 24 iunie 2013

Ganduri la inceput de an

Am scris aceste randuri intr-o zi friguroasa de ianuarie.2013.

"Azi am inspiratie sau poate doar chef de a lasa niste ganduri aiurite intr-un word ratacit prin pc.As scrie pe foaie,dar pana la urma tot intr-un doc trebuie sa ajunga si nu am chef sa muncesc de doua ori.Timp nu prea am si incerc din rasputeri sa-l folosesc cat mai eficient.As vrea sa citesc mai mult.Am 14 carti incepute si nu stiu cand o sa le si termin.Poate daca mi-ar pica netul,dupa ce m-as inrosi la fata de nervi,aproape sa incep sa plang,as pune mana pe prima carte de care as simti ca am chef si as continua aventura alaturi de personaje.Am mai facut asa:nu am avut net o saptamana.La inceput m-am enervat,apoi m-am resemnat si am inceput sa fac cate ceva prin casa.De la curatenie,facut mancare,spalat vase[urasc sa fac asta] la continuat de citit cartile preferate.Incepusem chiar sa ma obisnuiesc cu acest stil de viata domol,cand mi-a venit netul.Ca o hiena m-am aruncat la pc,incercand sa recuperez timpul pierdut,de fapt sa-l pierd citind mailuri plictisitoare si alte chestii.Facem in fiecare zi lucruri care ne fura timpul.Oare nu vedem asta?Nu ne simtim obositi?Nu vedem ca imbatranim prematur si ca pierdem timp pretios care nu se va mai intoarce?

Am trecut la o idee:cand ma simt obosita si simt cum imi ies cearcanele,ma bag in pat.Dau drumul la un film dintre cele 100 preferate,doar ca sa vorbeasca o voce cu mine si adorm.De la o vreme dorm aiurea.Il visez pe tata sau sunt la facultate,vorbind despre cine stie ce chestie sau dand vreo lucrare.Nu stiu ce vrea sa insemne asta,stiu doar ca noaptea este prea scurta si eu ma trezesc cu o durere de oase de parca m-a batut cineva.
Daca nu as bea ness dimineata,as dormi pe banca la scoala.Nu sunt genul de lenesa care pune capul pe banca si doarme doar pentru ca nu-stiu-ce a facut azi noapte.Nu dom’le.Cand am de facut ceva,am o obligatie,o duc la bun sfarsit.Mai demult abandonam la mijlocul lucrului.Nu ma refer la scoala. Aveam tot felul de idei de lucruri manuale de facut,demontam pixuri si le abandonam cand ma plictiseam sau cand observam ca nu-mi iese ce visasem.


Am citit in ultima vreme si am invatat multe.Incerc sa-mi maresc increderea in sine si sa scap de fobii/temeri.Am de toate,dar mai am si o ambitie de fier si un drum bine trasat in viata.Vreau sa ajung cineva,sa am familia pe care mi-am dorit-o dintotdeauna si sa ajut oamenii.Daca m-ar intreba cineva ce defect am,as spune fara sa ezit si rosind un pic,”Sunt egoista”.Ei bine,nu sunt mereu egoista sau poate ma judec prea aspru.Sunt o perfectionista convinsa.Am destule momente cand chiar ajut oamenii din jurul meu,fie doar cu un sfat sau o informatie.Nu este vorba despre sentimentul de mandrie cand ti se multumeste,ci despre sentimentul de satisfactie ca ai fost capabil sa pansezi o rana,fie ea doar sufleteasca.
Oricum,nu am vrut sa scriu aici despre mine.Sunt in plin proces de autocunoastere si dezvoltare personala,deci as putea vorbi ore in sir despre cat de fericita sunt ca m-am schimbat si cate lucruri frumoase mi s-au intamplat.Nu vreau asta.In liceu am avut 3 profesori excelenti,care mi-au deschis capul si mi-au bagat in el idei marete sau moduri de a vedea lumea altfel.Desi vorbeau in fata unei clase de 20 si ceva de insi,doar eu intelegeam ce vroiau cu adevarat sa zica,doar eu vedeam pe strazi,in viata de zi cu zi,aceleasi lucruri de care vorbeau ei.Unul dintre acesti profesori a fost o scriitoare:Viorica Raduta,o balanta schimbatoare care m-a placut de la inceput desi nici eu nu stiam ce vede in mine.Pe parcurs am crescut si in ochii colegilor.Oamenii astia vorbeau despre saracia din Romania,despre cersetori,despre politica,despre invatamant,despre viata si legile din alte tari si multe alte lucruri extrem de interesante pe care nu mi le amintesc acum.Am citit ce ziceau ei,am reflectat,uneori am si scris pe foi ce imi venea.Inspiratia este ca o apa:curge din penita pe foaie si ia forme minunate.


Ceea ce ma preocupa momentan,lucru nemaiintalnit in capsoarele colegilor mei,este prostia dom’le.Ma enerveaza atat de tare ca am inceput s-o studiez.Cum se manifesta,ce atribute fizice are respectivul,cum il pot recunoaste intr-o multime,cum vede el lumea,cum vorbeste,ce gesturi are,ce idei are,etc.


Am descoperit ca exista persoane care nu gandesc,care repeta ce zic colegii sau cei din apropierea lui,care incearca sa para inteligent folosind propozitii din carti de “Invata usor romana”,care este mandru si minte pentru a nu fi mai prejos.Oamenii astia habar nu au ce se poarta si ce nu,ce ii avantajeaza si ce nu,de ce arata ca un curcubeu la fata sau ca un paun si ce ar putea face impotriva acestui fapt,nu stiu sa foloseasca internetul[vine profa de programare sa-i explice care este diferenta intre backspace si delete],pun ochii pe unul langa care ar da bine sa stea sau care le-a oferit politicos atentie si se lipesc pur si simplu de el.Nu se sinchisesc sa se intrebe daca respectivul doreste compania lui.Se uita la el fix,se holbeaza in telefonul lui.Isi cere scuze politicos,atat de mecanic ca imi vine sa vars,cand ii atragi atentia.totul este fals.Vrea note mari dar nu il duce capul la mai mult de 6.Parintii il cred geniu neinteles.Da,da si eu eram Fecioara Maria.


Alt tip de prostie mi se pare mahalagismul,superficialitatea,cei care vor sa para ceva ce nu sunt [ dupa ce postarita,vecina si amica mea imi spune  ca ii place lantisorul meu,imi zice una,pe care nu am vazut-o-n viata mea: ”Eu ti-am zis!”; ce mi-ai zis?ca nici nu ne-am privit una pe alta ].

Nu imi place sa aud de la fete:”Sa vezi ce o bat p-aia.Sunt bazata in Socolescu”.Mor.Unde te crezi?Vestul salbatic sau padurea din Congo?Daca ai fii inteligenta,ai lupta cu vorbe,nu cu palmele sau pumnii ca un animal.Esti fata!Ce vrei sa demonstrezi?Ca poti fi o salbatica in 2 secunde?Arati penibil!Te angajezi in batai,cand la 15 ani ar trebui sa te intereseze sa inveti,sa nu ajungi ca mama ta la croitorie sau la Yazaki la cablaje.Cand o sa te gandesti la viitorul tau?
In afara de sa faci 4-5 copii,sa mananci sunca la telenovele,sa speli,sa calci,sa maturi,sa faci mancare,nu vrei sa faci altceva?La asta se rezuma scopul vietii tale?Atunci iti inmanez felicitarile mele si diploma de femeie cu cratita la cap.Ai trait degeaba,copiii tai nu o sa invete nimic de la tine,pentru ca o sa le spui ca-i iubesti si daca nu invata si sa se duca la tac-tu daca vor sa afle cand se scrie “sa” dezlegat.
Ca in filmul ala “Idiocracy” planeta o sa se umple de idioti.Inteligenta este deja pe cale de disparitie.Ma tem pentru viitor si sper sa reusesc sa fac ceva pentru umanitate,sa scot cativa oameni din indiferenta si starea de prostie pana nu termina astia planeta si cad prostii in spatiu.Sa fuga si extraterestii de ei…Prostia este periculoasa.
“Nu trageti.Sunt eu,Lastarica"

"

Ce parere aveti?
E bun de ceva?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai fost aici?Scrie 2 cuvinte.