Pagini

luni, 17 septembrie 2012

Poezii noi


Iubire de gheaţă

Când stau singură în blocul meu de gheaţă
Şi cânt de frig sau de suflet
Mă gândesc,e dureros procesul,
Că fără tine mă topesc,
Şiroaie de sânge cald curg,
Gânduri ca păsări zboară spre tine...

Sunt prizoniera propriei iubiri.
Mă-ncătuşează şi mă strânge
Încorsetată în blana de vulpe polară.
Stau cu ochii în foc, să ia şi ei
Ceva din căldura nopţii în iglu
În nordul îngheţat şi solitar.

Nu am trup, ce să privesc în oglindă?
Nici oglindă nu am.Nu-mi trebuie.
Mă oglindesc şi înot în privirea ta.
În nopţile cu vânturi reci
Ce suflă gheaţa în ochii tăi,
Ne îmbrăţişăm la un capăt de lume

Iar lacrima ta,din suferinţa ciobului gheţii
Născuta, se face râu la picioarele noastre.
Aureola e atunci curcubeu.
Noi stăm pe malul râului şi pescuim:
Vise, apoi le împărţim frăţeşte...
În nopţile reci vânăm vulpi polare,

Fugim pe caii viselor.Praf stellar
Se ridică în spatele copitelor cailor de foc şi vânt.
Nu avem cuvinte în guri.
Avem doar guri ce mesteca foc şi jar
Ce topesc gheţile în plus.
Când ne ţinem de mâini

Curge lava pe zăpadă
Şi focul se varsă lent în apă.
Spală ploaia a soarelui faţă,
Ziua vine grabită când pleacă
Noaptea întunecată,cu stele mici,
Puncte îndepărtate din Universul mare,rece.

Dacă te primesc în iglu-ul meu
Mic şi strâmt,se stinge focul din sobă.
Se-aprinde focul în noi.
Arzi mocnit în patul fără lemn în el.
Când apari în pragul uşii
Un zâmbet cald şi ochii se prefac

În gheaţă albastră,diamant aproape alb.
Tot întunericul de afară intră la noi
Şi stinge viziunea asupra timpului.
Se stinge focul în şemineu,
Zorii vin mai greu.
Mă găsesc în bratele tale,
În somn şi în vis...


Şi azi,ca ieri,mai scriu în versuri fără stele-n coadă



Nu mă privi cu ochi senini
învolburaţi în noaptea grea
mari şi albaştri!

Nu îndrăzni să îmi zâmbeşti când ştii
ce râuri au mai curs din pat pe pardosea
Când mă iubeai şi mai uitai să îmi vorbeşti frumos.

Nu te mai face că mă ştii!
Un sărut atunci e praf în ochi azi.
Crezi că buzele-mi sunt la fel?
Amarnică e închiderea în sine
şi rele sunt buzele mele în cană azi.

Crezi că mâna ta bătătorita de vânt şi ploi
mai poate atinge azi,fără să zgârie,mâna mea
scăldată în apa de flori şi tuş de stilou?

Crezi că mai poţi azi fermeca ăşti ochi frumoşi
şi vii, pe cât de morţi, pe-atât de scânteietori şi negri
goi în noaptea fără de sfârşit
când stele cad în sus fără răgaz?

Nu.
Nu.
Nu.de trei ori pentru 3 săruturi uitate.
de 3 ori pentru 3 ani risipiţi
pentru 3 lacrimi de suflet
şi 3 suflete într-unul de lacrimi.

De trei ori te-am uitat!şi tot n-ai dispărut cu totul.
Ce mai contează azi fantome,strigoi ai vechiului
regim de suflet?
e praf în ochi,pudră de stele, doar viitorul nedesluşit.

uită ce zic şi nu te întoarce!
nu mai da din gene fermecător şi viclean, copil de casă!

Si dacă stele cad în vânt
Răsfrânte-ntr-o lactee
E ca privirea să mi-o încânte
Călare pe-o idee…

Priveşte-mă în ochi deşi vorbesc aiurea
Vorbeşte-mi despre tine deşi privesc aiurea
Iubeşte-mă deşi sufăr aiurea
Iubeşte-mă să te iubesc aiurea.




Big girls don’t cry

Orice ar mai fi şi acum
Nu o să plâng chiar deloc
Căci în fiecare lacrimă postum
Mai pierd din suflet un mic loc

Se strânge-n el ca o petală de lalea
Şi lacrimile curse ard
Obrazul fin ce-odata radia
Un suflet pur,acum ars...

Imagineaza-ti draga baiat
Desi iti ti capul pe genunchii mei
Ce-ai zice de-as zice fara sa clipesc
Ce-ai zice de ne-am desparti?

Ce-ai zice daca n-as mai plange
si m-as opri tinand in mine
Si amintirea care curge
Si tot rimelul care-a fost pe tine?

Ce-ai zice daca nu as mai avea buzele moi
In nicio sarutare?
Si n-as mai zambi cand ei ar zice de noi
Si langa tine as parea fara suflare?

Asa ma vrei? fara cuvinte,fara dorinte,
Fara viata in suflet? sa tac,sa zic ca tine
Cand totul mi se pare-o temnite
Si umbra ta taie adanc in mine?

Ce-ai zice daca as ramane
Cu tine inc-o vreme
Dar n-as mai fi ce-ai cunoscut?
Ce-ai zice de ti-as parea o silueta pierduta in neant?

Ce-ai zice daca tot ce iubeai la mine
Ar disparea de tot,pentru vecie
Si o respiratie plictisita,o lene
M-as inmarmuri de tot,sa nu mai recunosti fiinta vie?

De ce sa-ti mai pastrez iubire
In sufletul oricum de-atata amar inecat?
Te crezi tu un om mai bun ca mine?
Si ce-ai gasit de m-ai indepartat?

Stii, cuvintele tale cad azi
Fara sa ma mai atinga.
Nu mai aud nimic, nu vad pe unde trec
Si dac-o fi sa mor n-o sa fi tu cel care tipa si ma striga.

Azi inchei tot si tu dispari,
sau eu dispar din formula de inceput
Sa cada in sus valurile marii
De-oi mai iubi ca om nebun!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai fost aici?Scrie 2 cuvinte.