Pagini

marți, 30 aprilie 2013

Biblioteca online


Lectura,cartile,scrisul,mirosul de vechi sau de cerneala sunt drogurile putinor persoane din ziua de azi.
Ii intalnim pe strada,in parc,sub un pom ferit de privirile rautacioase sau discriminatorii,in autobuz,in bibliotecile publice sau rasfoind carti la tarabele cu carti.
Atat de putini,atat de mult criticati.
Nu de multe ori mi-a fost dat sa aud:dar de ce citesti?de ce dai banii pe carti?citesti in timpul liber,dar nu ai viata personala?

Oamenilor,asta e viata personala.Citesc in timpul meu liber,din propria initiativa,pentru sufletul meu,dau banii mei,cartile o sa stea pe raftul meu,o sa fie rasfoite si sterse de mana mea.Destul de personal,nu?Daca citesc,nu o fac sa par inteligenta,ci pentru a invata ceva,pentru placerea trairii altei vieti.Nu as avea cum sa fac oamenii inculti gelosi pe mine pentru momentele deosebite petrecute in pielea personajului.Citesc pentru ca vreau sa invat,pentru ca viata mi se pare dura,complexa.Cred ca orice carte ma ajuta cu macar un sfat care sa se plieze pe nevoile mele,ascunzand ranile.
Citesc,traiesc,ma bucur de o noua viata,noi aventuri,noi senzatii,noi sentimente cu fiecare carte.Cei care ma critica nici nu stiu ce pierd.Nu vorbesc prea mult,prefer sa meditez,sa vorbesc cu mine insumi.Daca nu vorbesc prea mult cu tine,nu e pentru ca nu imi placi,e pentru ca am prea multe idei nespuse pentru ca nu le-ai intelege sau mi-e mai usor si mai util sa le scriu in vreo agenda,jurnal,etc .

Eu si restul oamenilor care citim,ducem o viata mai buna,mai linistita decat restul.Citim,asta nu inseamna ca nu avem ore de facut,cursuri de urmat,un program de respectat,o casa de ingrijit,griji si nevoi care ne intristeaza.Pentru noi lectura este o activitate placuta,relaxanta,imbogatitoare,nu o corvoada.Noi iubim cartile,le aranjam frumos aproape in fiecare zi si le citim cu grija,sa nu le ranim in vreun fel.

Unii au posibilitati financiare si biblioteca lor este imensa,avand posibilitatea de a cumpara orice carte doresc,oricand.Altii,mai putin norocosi,dar pasionati cu aceeasi intensitate,cumpara carti mai rar,editii mai vechi sau cumpara carti noi foarte rar.La ziua lor sau de sarbatori cand pot pune deoparte cativa banuti.De cele mai multe ori,acesti oameni modesti,isi taraie pasii prin anticariatele aproape pustii facand ochii vanzatorului un pic mai stralucitori.Se uita,intreaba si uneori cumpara.Mai des de atat ii vedem ca intra sau ies din bibliotecile publice,de la sectia imprumut sau sala de lectura.
Timpul nu le permite sa citeasca tot sau sa fie 100% implicati in ceea ce citesc.Cand nu au timp sa dea o fuga pana la biblioteca,deschid calculatorul si au o noua oportunitate de a-si hrani setea de lectura:bibliotecile online.O noua inventie datorata
evolutiei internetului si a ideilor umane,ajuta in fiecare zi,mii de oameni sa fie mai aproape de finalul cartii preferate.
Oamenii prefera sa citeasca online din diverse motive,cum ar fi:

  • afara ploua,nu au cu cine sa lase copilul  
  • nu au timp sa se duca la biblioteca pana isi termina cafeaua de dimineata
  • e tarziu,biblioteca e inchisa si ei nu au somn
  • nu exista locuri la sala de lectura
  • cartea dorita este deja imprumutata sau nu se afla in stocul bibliotecii
  • doritorul nu poate achizitiona cartea respectiva
  • deplasarea pana in oras pentru un om din mediul rural costa
  • daca abonamentul/permisul la o biblioteca este restrictionat de o taxa,accesul la un site cu biblioteca online este gratis.

Pana acum biblioteca online are numai avantaje,insa unele persoane nu pot citi mai mult de o jumatate de ora la pc pentru ca au probleme cu vederea si ochii le lacrimeaza.Pentru noi ceilalti,biblioteca online este solutia ideala.
Cu doar un click,intri in minunata lume a cartilor.Posibilitatile sunt nelimitate.
Toate acestea fiind spuse,va urez tuturor lectura placuta oriunde ati citi.Procesul in sine este important,nu conteaza daca omul citeste in varf de munte sau in intimitatea garsonierei.

O minunata lume a cartilor isi asteapta vizitatorii pe Biblioteca online.
Acest post a fost realizat pentru Concurs carti.

Fiecare carte este o aventura,aduncati in suflet carti!

2 comentarii:

  1. Frumos articol! Sunt foarte enervanți oamenii care te critică pentru că dai banii pe cărți sau pentru că investești timp în lectură!
    Personal, sunt adepta cărților tipărite, însă citesc și ebook-uri atunci când nu știu dacă o carte merită cumpărată sau nu, pentru că mă scutesc de mersul la bibliotecă. Un alt motiv este pentru că astfel pot avea acces la cărți care nu au fost publicate încă în România și nu îmi permit să le comand din străinătate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zici ca-s enervanti?Eu traiesc cu unul: mama!Daca aude ca vreau sa-mi iau o carte,nu-mi mai da banii.E greu sa mai citesc fara sa ma critice,am cam ajuns sa ma ascund de ea.

      Ștergere

Ai fost aici?Scrie 2 cuvinte.