Pagini

vineri, 7 septembrie 2012

Recenzie

RUSIA IMPERIALA


















Intotdeauna am avut o atractie catre Rusia.Poate pentru ca tata m-a invatat,cand eram mica,sa citesc in rusa,nu am ajuns sa stiu tot alfabetul,poate pentru ca imi placea cum suna sau poate pentru ca am vazut la 11 ani Poor Nastya[Bednaya Nastya]pe Antena 1 si m-am indragostit definitiv.Mi-a placut foarte mult filmul ala si apoi am urmarit Misterele din Sankt Petersburg.Recent,nu am mai facut nimic pentru pasiunea mea,dar mi-am promis sa strang 1000 lei si sa urmez un curs in bucuresti.
Ce m-a impresionat la rusi?
Pai,a fost limba,e eleganta,misterioasa,savuroasa,daca pot caracteriza astfel o limba.Limba romana are fond 30% slav,deci,avem ceva legaturi cu ei.Nu ma intereseaza ca ne-au luat teritorii sau altceva.

Imi place literatura rusa.Oamenii astia au o altfel de viziune asupra vietii.
Am ales cartea asta pentru ca in secolul al XIX-lea literatura a atins culmile gloriei.Nume precum Dostoievski,Gogol,Tolstoi,Lermontov,Baconski,Kuprin,Turgheniev au zguduit lumea cu cartile lor.Au lasat in urma opere de foarte mare valoare.Rusia a fost un mare imperiu si a avut oameni inteligenti care au avut grija ca toate acele popoare sa convietuiasca fericite,multumite,impreuna.
Imi place sa citesc carti de genul asta pentru a avea o imagine de ansamblu asupra unei culturi.O astfel de carte caracterizeaza in mod minutios o natiune,miscarea ei culturala.Oamenii astia au format un imperiu si au dus un razboi impotriva americanilor ani buni.Au fost pe cale sa devina prima putere pe glob.Pana si in ziua de azi depindem de gazul lor.Fara ei,intreaga Europa ar ingheta de frig.

Departe de a fi o carte specializata,adresata doar unei categorii de cititori,aceasta carte este o enciclopedie scris pe limba tuturor celor care vor sa-si imbogateasca,cunostintele despre cultura universala,in special slava.

Prezinta Rusia acelor vremuri sub aspect economic,politic,cultural,religios,social,facand cititorul sa vada cu ochii mintii acea lume,sa se simta acolo.Lectura sa este un act imbogatitor "enrichissante" pentru sufletul oricarui muritor roman.Suntem datori sa stim macar cateva lucruri despre civilizatia si cultura ramurilor etnice din care ne tragem.Asa cum este inadmisibil sa nu stii cine sunt dacii sau romanii,asa nu ar trebui sa fie om care sa nu poata spuna doua vorbe despre poporul slav.
Fara sa ramana intr-un plan superior de observatie,autoarea,om bine informat,inarmat cu rabdare si perseverenta,a scris pentru noi o carte in care Rusia este facuta bucatele marunte,oferindu-ne imagini din viata poporului,cu saracia,mizeria,revoltele,nedumerirea sa in privinta carui model de stat,de organizare sa aleaga.
O carte deosebit de interesanta.O recomand cu caldura si entuziasm.
cartea poate fi cumparata de aici:rusia imperiala
Are o coperta superba. Acest post face parte din campania Se poarta cititul ,initiata de Grupul Editorial All.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai fost aici?Scrie 2 cuvinte.