Pagini

duminică, 2 decembrie 2012

Cadouri de Craciun...


Ne aflam in luna decembrie.Prin oras deja au aparut instalatii prin pomi,pe autobuze licaresc mesaje ca "Sarbatori fericite!",iar sus pe intrarea profesorillor de la facultate scrie "La multi ani 2013!".Desi nu avem zapada,se simte deja atmosfera sarbatorilor.Supermarketurile au inceput sa aduca obiecte festive si oferte pentru orice buzunar.De fiecare data cand ma duc la magazin,ma innebuneste mirosul de mandarine.Pentru mine mirosul lor este sinonim cu Craciunul.Ma gandesc automat la masa de Craciun,la colindatori,la un weekend petrecut alaturi de cel drag si la cadouri.Da,cadouri.

Nu am primit prea des cadouri.De obicei venea sigur unul de ziua mea sau de mos Craciun.Incepusem sa cred ca nu merit sau chiar sunt o persoana rea la suflet,de nimeni nu se gandeste sa-mi faca o bucurie sau sa ma rasplateasca,cumva.Nu este asa.Faza era ca in afara de parinti,nu aveam pe nimeni prea apropiat si acestia nu aveau prea multi bani.De fapt,familia mea nu are niciodata bani destui de sarbatori.Mici sau mari,atentii sau obiecte de mult timp asteptate,cadourile produc intotdeauna o mare bucurie si emotia desfacerii unui cadou face cat o mie de clipe linistite.

Daca anii trecuti gandeam ca orice as primi,voi fii multumita si recunoscatoare,anul asta s-a schimbat ceva: mi-am definitivat personalitatea,stiu cine sunt si ce-mi doresc si am regasit placerea lecturii si a compunerii de poezii.Anul asta imi doresc doua lucruri:primul,sa imi cumpere ai mei o biblioteca noua pentru ca cele doua rafturi au devenit neincapatoare pentru minunatele mele carti si al doilea,sa vina tata acasa sanatos si sa avem un Craciun minunat impreuna.Cand traiau bunicii,la noi in casa,in curte,nu exista magia sau linistea sarbatorilor de iarna.Chiar in ziua de Craciun,tataia se lua la cearta cu tata sau mama.Ne pierea tot cheful,ne striga sa plecam cu chirie si Craciunul nostru era distrus.Acum ca am ramas doar noi 3,triunghiul perfect,ne intelegem perfect si sarbatorile au alt aspect.Nu am nevoie de nimic material.Ambele lucruri sunt strict pentru sufletul meu:biblioteca pentru sufletul meu de cititor inrait si intoarcerea tatalui pentru sufletul meu de copil care inca are nevoie de atentie si protectie pentru a fii linistit.

Nu exista fericire cand sufletul ti-e trist sau pustiit,cand ai o durere sau ceva pe suflet.Fiecare zi trece greu si abia astept clipa in care aceste doua dorinte mi se vor implini.Poate unii vor rade,dar eu asta simt si asta imi doresc.

Bani vreau,dar o sa am.O sa muncesc si o sa am.Cu ei o sa calatoresc si o sa-mi cumpar cartile scrise in acel desire liste pe care am inceput sa-l scriu acum vreo 2 luni si se tot lungeste.Deja este kilometric.Banii se pot face oricand,oricum,dar linistea sufleteasca nu se cumpara.Ador sa citesc si nu imi place sa vad nici macar un colt indoit al cartilor mele si de aceea imi doresc mult o biblioteca in care sa stea comod,frumos.
Presimt ca sarbatorile astea o sa fie mai frumoase ca oricand pentru ca eu,anul asta,mi-am descoperit sensibilitatea,inteleg oamenii mai bine,am invatat cum sa las de la mine ca sa ne intelegem mai bine,eu m-am schimbat:mi-am scos la suprafata sufletul!

Concluzionand,cadourile de Craciun au rolul de a linisti sufletele zbuciumate,care au nevoie de confirmari ale iubirii sau atentiei celor din jur sau care isi doresc de mult timp un anumit lucru.Pentru a fi linistita si multumita anul asta imi doresc o biblioteca noua si familia reintregita.Ziua mea incheie sirul sarbatorilor de iarna si consider ca orice cadou primit este cadou si de Mos Craciun si pentru ziua mea,7 ianuarie cand voi implini o frumusica varsta.

Sper ca fiecare om de pe planeta sa primeasca macar doua Cadouri de Craciun de la cei dragi,asta inseamna ca cel putin doua persoane sa tina la el si sa doreasca sa-i aduca un zambet larg si sincer pe buze.


Sarbatori fericite si lumina iubirii in suflete!

Un comentariu:

  1. Ce frumos. De ce ar rade cineva de ceea ce ai scris tu? Nu mi se pare nimic amuzant. Ma bucur ca ai reusit sa te regasesti, ca ti-ai dat seama cine esti si ce vrei cu adevarat. Eu inca incerc sa fac asta, si sper ca voi reusi. Cat despre cadouri, sunt de acord sa le oferi personaelor pe care le iubesti, mai ales ca o data pe an e Craciunul :)

    RăspundețiȘtergere

Ai fost aici?Scrie 2 cuvinte.